Нови информациони систем еАграр који ће са радом почети на пролеће 2023. године, уводи се у циљу модернизације и убрзања процеса уписа података, промене података у Регистру пољопривредних газдинстава (РПГ), као и одобравања и исплате подстицаја у пољопривреди.
еАграр ће омогућити:
Законодавни оквир за увођење еАграра створен је изменама и допунама Закона у пољопривреди и руралном развоју крајем 2021. године.
Регистар и процедуре везане за РПГ и одобравање подстицаја формулисане су 2004. године, те су многа технолошка, софтверска, али и процедурална решења застарела.
Процедура је била компликована због чега су одобравање и исплата подстицаја каснили.
Тако је на пример за упис у РПГ било потребно отићи на минимум 4 „шалтера“ и попунити 89 података на 8 различитих образаца/прилога, од чега су се бројни подаци уносили више пута. Процењено је да је било потребно одвојити 4.5 сати за припрему и подношење захтева и 1320 динара на име такси, провизија и за штампање документације.
Обрађивачи су били у обавези да за сваки захтев ручно провере сваки појединачни податак упоређујући податке из захтева и доказну документацију, користе 3 различите апликације у обради захтева и штампају документацију и архивирају велики број папира. Губило се пуно времена у достави папирних захтева и решења.
Пољопривредни произвођачи ће благовремено бити обавештени о свим детаљима и наредним корацима путем званичних канала комуникације Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде – сајта и друштвених мрежа.